Tisdag 7 september

2010-09-07 @ 20:22:23
Från ett duty till en annan. Efter skolan for jag in till Malmö för att titta på skor till butiken där jag jobbar.
Man har ca två ''uppackningar'' per år, en för våren/sommaren och en för höst/vinter. Så jag har hjälpt min gode chef/morfar med att välja ut skor till våren och sommaren och det är inget lätt jobb.
Men med tanke på att det är sommaren jag jobbar som mest har man ju lite koll på vad som efterfrågas osv. Har beställt på oss ett par jäkligt fina skor kan jag säga. Kan knappt vänta till de kommer ut i butik.
Skor är min kärlek, det finns inget så roligt som att handla skor , eller handla och handla.
Dock har jag bestämt mig för att leva i mina Hunter-gummistövlar resterande tid av året och långt in på 2011. Jag sitter och väntar på dåligt väder så att jag kan slänga på mig dessa vackra saker som jag har betalt dyrt för.
Med tanke på att jag är en sådan person som spenderar mycket pengar på billiga saker blir de där lite dyrare som kanske inhandlas max tre gånger om året som rena julafton för mig och , believe or not , får en stor betydelse för mig.
Usch nej , nu känns det som om jag kommer att komma in på världens utläggning om skor , pengar etc.
Vi får väl säga så för detta inlägget.
Tänkte kolla vidare på Simpsons och sedan kanske titta på nästa Jane Austen-film i mitt maraton, Persuasion blir det nog.
Ha en god kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0