Om pannkakor

2010-09-28 @ 15:34:37
Jag har tagit en paus i tentan (jag måste ju ha mat).
Har stått i köket nu och gjort american pancakes vilket är typ...GOTT! Jag är rätt rolig (huh???) för jag hatar pannkakor, ni vet sådana tunna som bara går sönder. JAG AVSKYR DEM.
Men när det heter american pancakes och man häller lite lönnsirap på, älskar jag det!
Samma sak om man gör österrike-versionen som heter Kaiserschmarren (med äppelpuré till), då går det också bra.
Men de där tunna sakerna som ser ut som lösa hudbitar..eller något, de tål jag inte. De är äckliga som bara den.
Jag vill inte erkänna det men jag tror det är själva namnet som gör det och kanske vad man har till. Då tänker ni, ja men sätt lite lönnsirap eller äppelmojs på pannkakorna men NEJ jag är princisfast.
Precis som med mackor ska det vara visst pålägg på viss sorts bröd. Visst tillbehör till viss pankaka!


Kaiserschmarren?



Eller American pancakes?



Eller helt vanliga 'lagom' pannkakor.

Vad är godast???





Detta inlägg fick mig att känna mig lite som när Carrie i SATC skrev en krönika om pommes frites.
Men mat är kul! Gott också, tada!
Kanske man ska skaffa en 'Mat' kategori?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0