and Zombies

2010-09-07 @ 20:39:42
Jag måste rekommendera en bok till er , nu när jag ändå är igång.
En bok som är helt genial i min mening, mest kanske för att Jane Austen är ,enligt mig, den bäste författarinnan genom tiderna.
Men Seth Grahame-Smith är ju verkligen en kille med både humor och en fruktansvärt otrolig fantasi. Dessutom är han begåvad med en god timing.
Precis när man är mitt uppe i en kärleksförklaring och tror man är säker är det någon som blir uppkäkad av hungriga zombies som vandrar runt i England.
Jag har aldrig läst något så roligt i hela mitt liv, inte ens Bridget Jones klumpighet kan mäta sig med denna underbara skapelse. Inte är den särskilt obehaglig heller , de där ''onämnbara'' kan man bara skratta åt , det går inte att skrämma upp sig. Hur man kommer på idén, vad man ska ersätta och hur man kan skriva något sådant och ändå klara av att inte vanhedra Jane Austen. Alla som gillar böckerna sedan innan kommer älska den här. Jag tycker inte alls att den skulle vara kränkande mot henne, nej det har gjort med en sådan respekt.
Här tänker jag sluta min kärleksförklaring till denna bok innan det blir för mycket och ni tröttnat.
Vilket ni säkert redan gjort.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0