A Single Man

2010-09-13 @ 18:33:06
Egentligen behövs det inga ord för att beskriva exakt hur bra denna film är.
Jag citerar tjejen på HK: När man inte trodde han kan bli bättre så kan han det (Colin Firth). Tom Ford är en genialisk filmskapare. En film som inte lämnar någon oberörd, en film jag vill sitta och se ensamma kvällar när gråten knackar på i mina tårkanaler.
Jag kommer aldrig få nog av Colin Firth, när han gör filmer gör bra filmer gör han dem BRA! En man med klass och en av de mest kostymnissiga skådepspelarna där är i skådespelarnas värld. Han bryter aldrig ut ur sitt skal /eller kanske sällan men gör det på så många olika sätt att det blir trovärdigt.
Rollistan är perfekt, även om hälften av de brittiska skådisarna pratar amerikanske och de amerikanske brittiska. Nicholas Hoult har verkligen kommit ut ur sitt skal som den lille pricken från ''About A Boy'' (Om en pojke). Mitt hjärta bultar ett extra slag när den där snygge H&M-modellen gör sin entré som en spansk James Dean. Det är inte bara en film, det är ett konstverk vill alla borde sätta oss ner och begrunda.
Colin Firth är ett geni! Alla som tagit sig tid att göra denna film är genier i sitt slag.
Jag vill se den hundra gånger om.
Bifogar även det underbara soundtracket till den underbara filmen: Various Artists – A Single Man

Känns mina recensioner opersonliga? Jag lovar, det är de inte. Jag vet dessutom hur tråkigt det är att läsa men det är mitt främsta nöje, film. Att begrunda och njuta. Därför skriver jag om det, ungefär som ni läser diverse bloggerskor när de varit och shoppat.
Vet ni hur arg man blir när man åker in till Lund och har en kvarts prov? Ack, Universitet vad ni har förstört mitt liv. Men roligt är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0